När mina näsborrar känns som torkade russin.

Alltså. Det här med förkylning. Finns det något värre?
Ni kanske inte alls håller med mig.(???)
Men alltså ni förstår nog inte, mina näsborrar har typ blivit två små russin som dessutom börjat ömsa. Stämbanden har typ torkat ut, så prata kan jag inte heller göra.
Jag har för första gången känt mig som en pensionär med liggsår. Tror jag. Jag har vilket fall fått byta soffliggarställning var femte minut. Så nästan vilket fall.
Men sen finns det en sak som är så bra med att vara förkyld. Alltså det e helt galet. Jag behöver lixom inte göra någonting alls här hemma.
Min karl gör, näst intill, allt jag ber om. Vilken klippa han är alltså.
Frågan är dock om jag utnyttjar detta en smula??? det slog mig nämligen att jag gjorde det ikväll.. Upps.
Min karl hade lagat en god middag, serverat mig vid bordet och drycken likaså.
Jag skulle precis ta min första mun. Då insåg jag, eller rättare sagt, kände, att jag hade frihet i mina näsborrar.
Allt stannade lixom till. Doften ångades framför mig.  Smak va alldeles len i munnen och de olika kryddorna var en alldeles perfekt kombo.
Precis då när jag insåg detta ville jag näst intill skrika ut min lycka. Men
Kom genast på att det stog ett stort diskberg i köket ( han stoppade ju inte in i diskmaskinen efter att han lagat maten) och grädden till choklad puddingen inte va vispad. Hmmm...
Vadå ska jag göra detta nu??...
Host,host......
Jag drog filten om mig och beklagade mig om hur torra mina näsborrar blivit och förklarade likheten med ett russin.
Han log lite fint, tog ett djupt andetag och sa- Du blir nog frisk snart. Och gick ut i köket o började vispa grädden.....
Undra om han tröttnat på mig o min sjukdom?? ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

lilla gumman , jag fick mig ett gott skratt mitt i olyckan, du är ju för underbar, min älskade unge. hoppas också att du blir frisk snart, och jag tror att Filip älskar dig , det är ju i nöd och lust.

eller hur

stor kram älsjkar dig Mamma

2011-09-07 @ 09:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0