Mitt hår är som ruffsigt påskris. Men vad gör det när jag är pigg.

Mitt "vanliga jag" vaknar alltid sist, ligger alltid kvar längt i sängen.... Sommnar alltid först till filmen i soffan. Helt ärligt så bråkar jag med mig själv varje gång jag e sådär trött (läs lat)...... Men det går inte.. kan inte, orkar inte vara vaken eller gå upp. Jag älskar ju att sova!!! det är bland det bästa jag vet. MEN VET NI VAD, den senaste tiden har jag upptäckt ett "nytt jag". Jag har vaknat (utan att snozza, och det e stort vill jag lova) av att solen lyser i mina ögon. Och jag är pigg!!!! Visst är det härligt?
Idag vände jag och vred mig i sängen, tänkte somna om. men gjorde inte det. Jag gick istället upp. Mitt hår såg ut som ett ruffsigt påskris. Lite på sne sådär du vet. Jag ställde mig vid fönstret och betraktade. Dels vädret. Solen och alla fina färger utanför. Jag öppnade fönstret och lyssnade på alla små fågelkvitter, samtidigt som jag tittade ut över kungsholmen och denna blå himmel... Fina fredag!
Godmorgon alla fina. Hoppas eran dag blir super <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0