Kompis? vän? väninna?..Ja, vad säger man..

Mina funderingar den senaste tiden har helt ärligt bestått i hur man åldras. Åldras i både tal och skrift.
Låt mig berätta. 
När jag i liten ålder ringde till någon kompis och skulle fråga om vi skulle hitta på något så sa jag alltid- Hej det är josefine, ska vi leka idag?.
Jag va tio år då. Vilket några år senare övergick till- Ska vi "va/hänga" idag. Vilket va mycket häftigare. Jag minns att detta va en mycket viktig grej för mig. Då vilket fall. Men Idag, 16 år senare bekommer det mig inte. Vill jag träffa någon så frågar jag. På vilket sätt eller hur det vet jag inte. Jag bara frågar.
När jag tänker på denna utveckling så kan jag inte undgå tanken på kompis, som jag i tidigare ålder sa. Säger ni kompis? Jag menar, vid tio årsålder och säkert några år framöver sa jag det, men vilket sakta men säkert resulterade i bästis, sen homie, och sen vän. Osv, Osv.
Ja, något i den stilen följde mina olika ord för vän med mig under min tonår.
Men. Vad säger man sen då? Typ nu.
Jag hörde nämligen mig själv säga idag- Jag träffade en väninna igår och det va så trevligt.
Jag la på luren och repiterade min mening tyst för mig själv och tänkte- Åldras jag nu? E det så man säger vid 26 års ålder? Är jag för ung för att säga vännina? Eller kanske är jag för gammal för att säga kompis?
Vad vet jag...
Oavsett. Så glädjer det mig så mycket att jag har flera kompisar/vänner/vänninor. Kalla det vad du vill. Lika väl som jag åldras med mina olika uttryck för dem så vet jag att jag åldras tillsammans med mina, som jag numera kallar dem, vänninor.


Kommentarer
Postat av: M E R E I

- Hoppas du får en trevlig valborg :)!

2011-05-01 @ 00:14:50
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Caroline

Kompis lägg av ; ) underbara du <3

Jag älskar dina ord söta väninna

Puss min systers bästis <3

2011-05-05 @ 22:32:02
URL: http://apelzin.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag saknar dig min kompis, vän, väninna. Mitt hjärta!! Du får iaf kalla mig vad du vill.. Din bästis Forever and ever<3

2011-05-13 @ 16:09:53
Postat av: Babbsan

Hands Up!!! Jag har åldersnojja, jag vill väldigt gärna var kompis lite till. "Vännina" inte mig då får du en snyting ;)

puss!

2011-05-16 @ 01:05:27
Postat av: josefine

Evelina-- jg saknar dig med min bästa<3<3 måste planera en helg då vi e lediga snart tycker jag!!! pppuuussss



Babbsan-- HAHAHAHAHAHHAHAHA... det e uppfattat hjärtat. När du flyttar hem ska jag fråga om vi kan leka... känns det bättre då?? ;) <3<3

2011-05-17 @ 18:27:42
URL: http://harligaminnen.blogg.se/
Postat av: Babbsan

Låter som att vi talar samma språk då!

2011-05-18 @ 00:15:24
Postat av: mamma

härligt att läsa dina rader

älskar dig

kram mamma

2011-08-03 @ 07:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0