Tant Maj....

Jag raffsar bort all skit... tömmer... bär upp på vinden.. rensar... ska ja slänga eller inte?? ja funderar och undrar... min karl hjälper mig. Han är fin!!!
Kvällen rullar förbi och helt plötsligt va lägenheten städad =) bara sådär....Jag bara päser, funderar och grubblar... Klockan ringer och ja kommer på att jag nästan glömt mitt bröd som står i ugnen. Så gott är det!!! härligt gott kan man nästan säga =) Det luktar lixom nybakat bröd i hela lägenheten.. Jag gillar de. Jag kan faktiskt minnas när jag var liten och gick över till min fina granne. Tant Maj kallade vi henne.. Det va dit jag rymde när ja svor åt mamma och sa att jag aldrig skulle komma hem igen. Ja, att ja flyttade helt enkelt ( 5 år gammal). Vilket fall, så var det alltid nybakat hos denna beundransvärda dam, kakdoften hade nästan satt sig i väggarna och gardinerna likaså. Kaffet puttrade och tjöt på hennes spis. Hon hade en sån där spis bryggare eller vad det heter. Som tjuter när kaffet är klart. Jag minns de som igår....
Härligt minne måste jag säga....
Själv är jag inte så gammal än men jag påbörjar mitt bak dofftande hem sakta men säkert....





Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej min lilla gumma !

Ja dofter kan bära iväg med sinnena till händelser och tider som man minst anar, visst är det härligt.

Hoppas brödet blev gott, det såg väldigt bra ut.

saknade dig i helgen, träffade alla syskonen, men inte min lilla Jossan.Du hade väl fullt upp förstås, hoppas allt gick bra med Pm-et och att du även fick lite tid med Filip och hans mamma.



Var rädd om dig o ta det lugnt min unge.

kärlek mamma

2010-11-15 @ 15:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0