Nar jag traffar Nemo...

Vi beger oss ut pa en fin bat... Vi njuter.. Solen gassar och det branner. Men det ar skont tycker jag... Vattnet glittrar nastan och jag bara betraktar och ler....  Trots att jag ar halv blatte som jag brukar saga, sa maste anda smorja in mig ordentligt...
Vi stannar till vid en bukt och vattnet ar klarblatt och solen ligger pa... Jag tar pa mig mitt cyklop, satter pa mig ett par simfotter och hoppar i detta fina vatten...
Alllt blir tyst och jag hor enbart hur det smattrar under vattenytan... Detta ar livet tanker jag...
Jag tar ett djupt andetag och simmar ner sa langt det  bara gar... Det gor lite ont i oronen, men jag kammpar pa...
Jag kanner nastan hur nagon/nogot tar pa mig... Eller nastan nyper pa mig...
Dom ar manga, och i flock...
Jag beundrar och fnissar lite for mig sjalv.
Fargerna lyser och ar overallt... Dom ar nyonblaa, gula... Svarta... En va vitrandig med svarta och knallgula rander....
Jag talar om fina. vackra. beundransvarda hitta nemo fiskar...
Sa vackert...
Dom lever deras liv... Under ytan...I tystnaden..
Dom har det bra tror jag... Ett bekymmersfritt liv... Jag onskar jag oxa kunde ha det sa.... Tank vad livet hade varit latt da.....
Jag tog ett djupt andetag igen,.
Jag simmade upp till ytan och blaste ut allt salt vatten..

Jag log for mig sjalv och tankte -- Nemo ar fin

Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter som vackert, här är det 20 - grader också vackert på ett helt annat sätt, solen strilade igenom de frostvita träden i eftermiddags, jag har suttit inne o pluggat hela dagen, bara betraktat livet utanför lite, så tänker jag på er så klart

kram från ett fruset sverige

älskar dig

2010-12-01 @ 17:42:07
Postat av: Babbsan

När du skriver "smörjer in dig" så är det väl ändå resväskan med sololja som du och din karl avsatte utan diskussion för att ta med på resan (jag menar, den Jossan jag känner tar ju snarare med sololja än tre extra shorts). Annars är det snart dags för mig att åka hem, du hinner ju genomgå en personlighetsförändring. Blir orolig här!

2010-12-03 @ 18:30:20
Postat av: evelina

fina fina vän!!!! hoppas att ni har det helt fantastiskt å njuter fullt ut, saknar dig här hemma! Hoppas att flygresan hem går bra om vi inte hörs innan dess...älskar dig min skrutta!!!



puss e

2010-12-06 @ 19:53:55
Postat av: Anonym

Älskade Mammis... tänker på dig med såklart!!! <3



Babbsan--hahahhhaahahhah..... om jag säger såhär - "kittet" åkte SJÄLVKLART med ;) hahahha... längtar tills du kommer hit..ska bli sååå mysigt att träffa dig..



Evelina-- älskar dig med!!!!! allt e toppen.... vill INTE åka hem.... pppuuussss

2010-12-12 @ 01:53:40
URL: http://harligaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0