När jag betraktar, njuter, och fnissar

Betraktar, ja de gjorde jag i helgen.. Vi hade då besök utav min killes Mamma. Hon åkte lång väga hit. Ända från Kalmar... Fina Kalmar dessutom. Till en början så tycker jag att det där med generationer är beundransvärt. Tänk att man är skapad av någon. Man vann och kom först.... Generna lägger sig till rätta. Händerna kan bli lika, hårfärgen kan bli den samma mammas. Eller kanske pappas... Eller helt olik någon av dem.
Skratten kan vara så lika att man nästan inte kan höra vem det faktiskt är som skrattar... tänk, va konstigt...
Du kanske blir lite tjock, även att din mamma är smal...
Ja generna lägger sig lixom till rätta med årens gång!!! På gott och ont.. 
Det är fint, härligt att bara betrakta, le, och bara njuta av vissa sådanna stunder.....
i helgen va en sån stund..
Min kille står i köket och hanns Mamma brevid. Dom disskuterar, skrattar, pratar. Jag tror dom pratade om mat... hur man reder såser... min kille stod nämnligen o gjorde en god sås.. Hanns Mamma hade åsikter och det hade min Kille likaså... Fina e vad dom är... Helst plöstligt gick ljudnivån upp. Inte jätte högt. Men ändå sådär att man hör i tonen att någon vill ha sitt sagt... det gick en stund, såsen puttrade på spisen och började nästan bli klar... Då kom nästa ljudnivå. Fast inte så högt... Man såg nästan hur dom fnissade inombords och njöt av varandras närvaro... Även att man kanske inte kunde tro så..
Det va då jag insåg att deras gener är mer än lika... dom är lika envisa båda två....
Jag betraktade, skrattade lite inombords.
Det va ju kul att beskåda det som hände....
Sen går det en stund och min kille roppar på sin Mamma--
Mamma kom,,, han kramar om henne och säger-lilla mamma du vet väl att jag älskar dig..Så skrattade dom båda två och , åter igen, så njöt dom av varandras sällskap....
Jag beundrade och fnissade.. Ännu en gång... Det va fint tycker jag...

 


Njuter,
det gör jag som mest när lägenheten är tänd med en massa ljus. Det doftar gott. Lite vanilj. Lite bär... Det är liv och rörelse oavsett vilket rum jag går in i... Då gottar jag mig, bara njuter och känner mig nöjd med min tillvaro.. Hela min tillvaro blir dock mycket bättre när jag är välförtjänt ett gott glas vin.. Då, då mår jag bra. Så jag tog ett glas vin. Jag tog två. Jag va värd de tycker jag...




Fnissar... Jag vaknade i helgen av att jag var ledig...  jag låg kvar i sängen funderade på lite allt möjligt. De va skönt.. Att bara ligga där och fundera på vad som skulle göras under dagen.. När jag vände mig om så såg jag min fina kille.. Han sov, han va jätte trött... Men det gjorde inget, för ja tittar gärna lite extra mycket på honom när han sover. Han e fin... Han vaknade, gick raka vägen upp ur sängen.. Men kommer tillbaka ganska fort. Han la sig ner igen och hade med sig ett litet spel.. quiz..
Vi ställde frågor till varandra. Vi svarade fel. Vi svarade rätt. Vi skrattade, o tjurade lite om vi svarade fel... Sen mös vi igenom en stor brak frukost. En såndär stor frukost som man bara orkar (hinner) äta på helgen. Jag njöt av den mysiga "spel" morgonen och den goda frukosten.. 
Ja förvaltar detta minnet och fnissar för mig själv lite då o då när jag tänker tillbaka på den fina morgonen...<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0